tisdag 7 april 2020

Små förändringar i portföljen

Sålde av mina 2 Axfood med typ 10 kr vinst samt 689 st clemondo med ca 30 kr vinst. Och med pengarna köpte jag 46 stycken Akelius D.

Har som sagt bestämt mig för att minimera mig mot svenska börsen. Kommer investera nästan uteslutande mot Nordamerika från och med nu men kommer fortsätta köpa aktier i bolag som Akelius m.m. men inte i bolag som H&M.

Detta innebär också att jag kommer nästan helt att använda mig av Nordeas "investor" för att köpa mina aktier. Att tvingas vänta hela 3 år på att få tillbaka källskatten från Avanza är bisarrt. Källskatten för mig är nu helt obetydligt liten men inom ett år börjar det handla om större summor och att då inte kunna återinvestera pengarna ganska snart (6-8 veckor med Nordea) känns jäkligt dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar