fredag 24 april 2020

Ett par inköp så här inför fredagen

Idag köptes det 152 stycken (1,48 euro styck) Akelius D så att jag kom upp i runda fina 200 stycken totalt. Blev även 2 stycken Realty Income för 49,50 USD styck. Runt 300 kr/år är jag uppe nu i utdelningar, helt nöjd med det.

Sålde mitt EPR innehåll drygt en vecka sedan med ett par hundra kronors vinst. Skälet är att jag tror inte att AMC theaters överlever det här (AMC är en mycket stor del av EPR:s inkomster). AMC har redan nu 5 miljarder dollar skulder och tog precis nytt lån på 500 miljoner dollar till helt astronomisk ränta. Jag har mycket svårt att se att folk skulle, efter att man helt öppnat samhället i USA, återgå till att sitta nära andra människor i biografer. Tror att "lockdown" i USA kommer i mindre eller större utsträckning pågå till juni/juli.

Har också "omförhandlat" (hmmmm?) en del av skulderna jag har. Det ser jäkligt bra ut just nu på den fronten. När jag får tillbaka mina pengar som staten "lånade" av mig så kommer jag att få bort en av inkassobolagen från listan.

Förövrigt håller jag på och gör en helt ny och bättre google sheet som inte innehåller så många importhtml och importxml för att göra den snabbare att ladda. Har även lagt till dynamiska "x-datum" och "utdelningsdatum" som ändras allt eftersom dagarna och månaderna kommer och går. Uppdaterar därmed inte den som finns under portfölj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar