söndag 29 mars 2020

~17,6% sparkvot för mars

Då har lönen kommit. Och till stor del försvunnit efter räkningarna. Men jag lyckades få till en sparkvot på ungefär 17,6% nu i mars. Anser att det är jäkligt bra med tanke på min livssituation.

Tar inga exakt siffror men hade en inkomst under mars på ca 34 000 kr netto och preliminära* utgifter på ca 28 000 kr så det blev ungefär 6 000 kr kvar.

Har redan använt mer än hälften av sparkvoten till att köpa EPR och AG mortgage (se tidigare inlägg).

*med preliminära utgifter menar jag allting, t ex mat, som såklart kan gå upp och ner men den utgiften är ganska stabil för mig. Jag räknar mina bilkostnader som "fasta utgifter" då beloppen går upp och mer max 100-200 kr varje månad, bränslekostnaden är det enda som skiljer sig och den är mellan 1 300-1 500 kr per månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar